music

Monday, August 22, 2011

Kiosk Screen Touch..


Hari nie pergi HQ sebab nak beli RFQ dan check RFQ baru. Masa tengah menghadap papan board nak tulis No RFQ dan orang yang created RFQ. Pastu si staff nama dia En.Z lalu sebelah aku..



“Hai, cik Liza..”

“owh hai..”



Masa nie dalam hati dah kata “Eh ingat plak nama aku kan..?” al maklum aku kalau datang sini tak ramai orang yang aku boleh nak beramah mesra. Adalah beberapa kerat jer. Tu pon staff2 kat sini. Dengan supplier lain adalah sorang dua jer kot.. Kau pulak jenis tak mesra alam. So kalau datang sini semua buat sendiri. Kalau tak tahu mesti aku tebalkan muka nak Tanya orang. Kau ada??



“You dah tengok kat semua board..?”

“Yup sudah..” sambil tangan menyalin kat borang pembelian.. pastu dia sambung lagik..



“Bukan dekat board nie jer tau.. You boleh tengok kat TV kat dalam dan jugak dekat kiosk tu..”

Sambil jari tunding jari kat mesin kiosk sebelah pintu bahagian kewangan tersebut..

“Owh.. ok..” angguk tanda tahu.

Dia sambung cakap lagi..

“sebab kadang-kadang pihak kami tak tampal kat board so you boleh tengok kat kiosk tu untuk lebih banyak RFQ lagi..”

Lepas dia pergi aku pergilah kat kiosk tersebut. Baru aku tahu yang mesin nie berfungsi rupanya. Aku ingat takder fungsi apa-apa. Hahaahah patutlah kekadang aku tengok ada jer orang ngadap benda nie… hahahhaha



Lepas bayar dan sesi menunggu untuk RFQ di print. So aku keluar kejap pergi nak ‘belajar’ kat mesin kiosk tersebut. Sambil berdiri. Sekali touch screen pulak. Pulak tu susah giler bila ada RFQ yang banyak pages. Kene tekan next-next. Setiap kali aku nak tekan next mesti dia tak boleh. Giler punya hangin. Cuba banyak kali baru boleh. Bila dah siap snap semua RFQ kat henpon. Sebab aku jenis malas nak menyalin..heheheh baru aku tahu ada dua or tiga orang jugak  menunggu kat belakang. Masa tu kau feeling-feeeling oasis mesin kiosk tu kau sorang yang punya kan??  Adess.. malu dowh.. tapi nak buat macam mana hidup kene diteruskan…hahahhaha

No comments: