music

Friday, August 19, 2011

Hadiah bagai sebunjut pocong tak siap…






Hari tue pergi HQ. dah habis semua kerja kat situ. Terus nak balik opis. Masa nak turun bawah..



“hey..!”



Toleh..

Owh bila masa lak dia nie ada kan? Maybe dia kat opis dalam kot. Aku pulak Cuma kat papan board luar jer..



“Tunggu kejap ek.. nanti tunggu kat lobi bawah..”

“lobi..??”

“erk.. maksud kat bawah kat receptionist tu..”

“owh… ok..”



Adalah dekat seminit lebih tunggu baru dia muncul..



“kejap..”



Dengan ekor mata just tengok jer dia ke kereta dan datang semula kat tempat aku berdiri.. giler malas kan aku?? Hehehhee



Sebunjut plastic berbentuk seperti hamper ‘kecik’ diserah kat aku..



“Apa nie..?” aku Tanya dengan bodoh

“lama dah nak bagi tapi asyik tak terbagi..”

“owh ye ker..? terima kasih..”



Aku anggap sendiri yang tu hadiah hari jadi kot? Malas nak Tanya banyak-banyak..



‘Nak balik dah..? nak I hantar ker..?”

“eh!.. takper.. saya boleh naik komuter..”



Dan kami bawa haluan masing-masing..



Sampai di stesen KL sentral aku masuk tandas kat foodcourt. Terus buka bungkusan yang macam hantu pocong tak siap tu.. dan ‘kotak pink kartun’ tu aku bukak.. memang senyum meleret lah kan.. di usia kau yang hampir-hampir nak cecah 30 nie. Orang masih nak bagi benda yang mcm nie.. tapi sebenarnya aku suka. Sebab aku memang suka kartun-kartun dulu kini dan selamanya.. hahahahah thanks bebanyakkkkkkk…

No comments: