music

Wednesday, January 19, 2011

Kisah beberapa hari..

Semalam masa nak naik tren kat Bangsar. sebab aku malas sket. naik liftlah kan. pintu lift terbuka. tiada orang didalam. kaki melangkah masuk dalam kotak ajaib tu. tekan butang menutup pintu kotak ajaib tu. belum sempat tertutup. ada tangan yang menahan dari luar. seorang lelaki. masa tengok dia tu. naluri hati tak sedap lah. terus aku keluar. kedengaran suara lelaki tu..
"Eh.."

Memang lah tak baik buruk sangka kat orang. tapi korang bayangkan dalam masa beberapa saat dalam lift tu macam-macam boleh terjadi. tapi klu naluri prasangka aku tu salah. maaf yer..

......

Baru start pakai Rapidpass yang touch n go tu. aku kan memang spesis jakun tahap gaban kalau dengan benda-benda teknologi nie. masa naik satu bus tu. tempat untuk pass Touch n go tu rosak. time tu aku taklah sediakan apa-apa duit pun. pastu aku cakaplah kat driver tu.

"kejap ek.."

terus pergi kat tempat duduk kejap. nak bayar guna duitlah kan. dah cukup RM1.90 aku pergi kat driver tu balik. aku bagila duit tu kat dia..

"Eh, xper.. abang belanja.. kan dah ada pass tu. mesin rosak kira takpelah.."

KENAPA KAU TAK CAKAP AWAL-AWAL WAHAI CIK ABANG..??? (dalam hati)

aku berlalu pergi ke tempat duduk dengan hati yang sebel. Ouch!

No comments: